, ,

Haarlem en de mobiliteitstransitie/Groene Singel

Deze week wordt een belangrijke hobbel genomen om te komen tot het vergroenen van de GOG.
 
Update Groene Singel
Deze week wordt een belangrijke hobbel genomen om het project Groene Singel te kunnen gaan realiseren. Vanaf het begin is het moeilijkste struikelblok steeds de mobiliteit geweest: hoeveel asfalt mag er uit?
Het college heeft onlangs de ‘redeneerlijn realisatie mobiliteitsbeleid’ vastgesteld. De insteek is een grootschalige mobiliteitstransitie, waarbij OV en fiets meer ruimte krijgen en de leefbaarheid een essentiële rol speelt in de keuze van projecten die in de versnelling mogen.
In de redeneerlijn is vermeldt dat de Gedempte Oostersingelgracht in de toekomst niet langer voor doorgaand verkeer bestemd zal zijn. Dit betekent concreet dat het aantal asfaltbanen gehalveerd kan worden, en er alleen nog verkeer door 1 tunnelbuis zal gaan. 
Dit besluit hadden we nodig om een substantiële vergroening te kunnen gaan doorvoeren. We zijn heel blij met dit nieuws, en delen het daarom graag.
Voor de verslaglegging van de besluiten en de stukken kun je op de website van de gemeente raadplegen.
Je kunt de juiste stukken terugvinden door op deze link te klikken: ‘redeneerlijn realisatie mobiliteitsbeleid’ en deze Collegebesluit
 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.